Afgelopen zaterdag stond dé kraker op het programma: Barneveld tegen Elspeet, oftewel nummer 2 tegen nummer 1. Alle ingrediënten voor een spannende pot waren aanwezig… en spannend werd het zeker
We begonnen in ieder geval vliegend, want binnen 1 minuut lag de bal er al in: 0-1 door Linde! 🔥 Een droomstart waar menig team jaloers op zou zijn. Helaas zakte het niveau daarna een beetje weg en was de eerste helft laten we eerlijk zijn niet echt om over naar huis te schrijven.
Barneveld dacht daar anders over en scoorde in de 10e, 14e en 18e minuut drie keer achter elkaar. Opeens stonden we 3-1 achter en moesten we in de achtervolging. Gelukkig bracht Karen ons in de 27e minuut weer terug in de wedstrijd met een goal uit een corner: 3-2!
Maar ja… Barneveld bleef ook vrolijk doorgaan en maakte tien minuten later de 4-2. Net voor rust gaf Marlou ons weer hoop door de 4-3 binnen te knallen. Met gemengde gevoelens gingen we de rust in: het kon alle kanten op.
De tweede helft werd gelukkig een stuk beter. Er werd gevoetbald, er waren kansen, maar de bal wilde er maar niet in. Toen kreeg Marlou ook nog een plakje kaas en mocht ze 10 minuten toekijken. Precies in die fase wist Barneveld de 5-3 te maken…
Maar we gaven niet op! In de 85e minuut was daar weer Marlou met de 5-4, en ineens werd het bloedstollend spannend. Iedereen ging er nog vol voor, alles of niets. Helaas bleef het daarbij en verloren we nét met 5-4.
Super zuur natuurlijk, want we hebben echt gestreden tot het einde, Maar door deze uitslag hebben we het kampioenschap niet meer in eigen hand. Het blijft dus spannend hoe het seizoen verder gaat…
Gelukkig eindigde de dag alsnog gezellig, want in de kantine van Elspeet was zanger Willem aanwezig en hebben we er samen een mooie (en lange) avond van gemaakt!